Lider alfa
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu |
Rok wydania: | 2017 |
Liczba stron: | 246 |
Format: | B5 |
Oprawa: | miękka |
„Lider alfa” to najnowsza książka jednego z najbardziej znanych polskich przedsiębiorców i praktyków biznesu. Autor skupia się w niej na kwestii przywództwa i cech, jakie determinują prawdziwych liderów. To nie tylko praca teoretyczna, lecz przede wszystkim studium przypadków ukazujące bogactwo form i typów przywództwa. Przykłady od spektakularnych sukcesów wybitnych liderów, po tragiczne w skutkach decyzje osób, które nigdy nie powinny pełnić tej roli, służą do analizy praktycznych aspektów przywództwa. Oprócz najsłynniejszych historii znanych ze światowego biznesu, jak sukces założycieli Ikei, Apple’a czy Lego, książka zawiera również wiele przykładów i przemyśleń autora opartych na jego przeszło dwudziestoletnim doświadczeniu jako przedsiębiorcy. Polecana książka to zrównoważona kompozycja teorii i praktyki biznesowej przedstawiona w sposób przejrzysty i zrozumiały. To studium przywództwa na miarę XXI wieku.
Złożoność przywództwa strategicznego w perspektywie mikrofundamentów w zarządzaniu strategicznym
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu |
Rok wydania: | 2017 |
ISBN: | 978-83-7695- 675-6 |
Liczba stron: | 378 |
Format: | B5 |
Oprawa: | twarda |
W monografii przyjęto perspektywę koncepcji mikrofundamentów, przejawiającą się w dążeniu do wyjaśniania zjawisk na poziomie całej organizacji przez poszukiwanie ich czynników sprawczych na poziomie indywidualnym. W tejże perspektywie wyjaśniono zależności pomiędzy złożonością przywództwa strategicznego (poziom indywidualny) a strategicznym dostosowaniem przedsiębiorstwa do otoczenia (poziom całej organizacji). Zastosowano analizę mikrofundamentalną, a w celu jej przeprowadzenia wykorzystano kwantytatywne pośrednie statyczne podejście empiryczne z uwzględnieniem perspektywy badań wielopoziomowych i międzypoziomowego modelowania równań strukturalnych.
Paradoks cenowy produktów wirtualnych
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu |
Rok wydania: | 2017 |
ISBN: | 978-83-7695- 682-4 |
Liczba stron: | 244 |
Format: | B5 |
Oprawa: | miękka |
Przeciętnemu użytkownikowi Internet jawi się jako źródło nieprzebranych informacji, licznych udogodnień i aplikacji oraz ogromnych zasobów treści rozrywkowych. Każdego dnia miliardy ludzi korzystają z dobrodziejstw Internetu, nie zastanawiając się nad tym, że większość z jego zasobów, dostarczanych jako produkty wirtualne, jest nieodpłatna. Wartościowe produkty wirtualne są dostarczane przy cenach zerowych, co stoi w sprzeczności z zasadą gospodarowania. Z ekonomicznego punktu widzenia jest to paradoks. Niniejsza książka jest próbą jego wyjaśnienia na kanwie trzech programów badawczych: ekonomii neoklasycznej, ekonomii kosztów transakcyjnych i teorii wymiany społecznej. Prowadzone w niej rozważania mają zarówno charakter praktyczny, ukazując strategie biznesowe przedsiębiorców udostępniających nieodpłatnie produkty wirtualne, jak i teoretyczny, dotyczący możliwości eksplanacyjnych poszczególnych programów badawczych.
PN 487 Polityka ekonomiczna
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu |
Rok wydania: | 2017 |
ISSN: | 1899-3192 |
Liczba stron: | 366 |
Format: | B5 |
Oprawa: | miękka |
PN 488 Finanse
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu |
Rok wydania: | 2017 |
ISSN: | 1899-3192 |
Liczba stron: | 296 |
Format: | B5 |
Oprawa: | miękka |
Ekonomia XXI Wieku 2017, nr 3 (15)
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu |
Rok wydania: | 2017 |
ISSN: | 2353-8929 |
Liczba stron: | 134 |
Format: | B5 |
Oprawa: | miękka |
Nauki Inżynierskie i Technologie 2016, nr 4(23)
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu |
Rok wydania: | 2016 |
ISSN: | 2080-5985 |
Liczba stron: | 100 |
Format: | B5 |
Oprawa: | miękka |