Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu jest jednostką organizacyjną podległą Rektorowi Uniwersytetu Ekonomicznego, a bezpośredni nadzór nad jego działalnością został powierzony Prorektorowi ds. Nauki. Wydawnictwo istnieje na Uczelni od 1955 r., przy czym w miarę rozwoju Uczelni zmieniała się jego forma organizacyjna. Początkowo był to referat, następnie Sekcja Wydawnictw Uczelnianych, Wydawnictwo Uczelniane, Dział Wydawnictw, a od maja 2008 r. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Zakres działalności Wydawnictwa Uniwersytetu Ekonomicznego obejmuje:
-
publikowanie, upowszechnianie i popularyzowanie dorobku naukowo-badawczego i intelektualnego pracowników naukowych polskich uczelni ekonomicznych,
- publikowanie podręczników i skryptów adresowanych przede wszystkim do studentów uczelni ekonomicznych,
- promowanie publikacji Wydawnictwa (uczestnictwo w targach książek, wydawanie katalogu, inicjowanie spotkań z autorami wydawanych książek itp.).
W Wydawnictwie Uniwersytetu Ekonomicznego ukazują się następujące rodzaje publikacji:
- Monografie profesorskie
- Monografie i Opracowania (habilitacje)
- Monografie naukowe
- Podręczniki, skrypty
- Czasopisma:
- Biblioteka Regionalisty
- Didactics of Mathematics
- Ekonometria
- Ekonomia
- Informatyka Ekonomiczna
- Mathematical Economics
- Nauki Inżynierskie i Technologie
- Nauki o Finansach
- Nauki o Zarządzaniu
- Nauki Społeczne
- Śląski Przegląd Statystyczny
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
- Debiuty studenckie
- Materiały z konferencji
W roku kalendarzowym Wydawnictwo wydaje przeciętnie ok. 100 tytułów o łącznej objętości ok. 1550 arkuszy wydawniczych i w łącznym nakładzie 25 000 egz.
Wydawnictwo jest członkiem Stowarzyszenia Wydawców Szkół Wyższych, skupiającego wydawnictwa uczelniane z całej Polski. Uczestniczy w wystawach polskiej książki naukowej organizowanych przez Stowarzyszenie. Dotychczas takie wystawy odbyły się: w Londynie, Rzymie, Sztokholmie, Wilnie, Pradze, Kijowie, Lublinie, Dniepropietrowsku, Petersburgu. Wśród innych działań promocyjnych należy wymienić udział w targach: Wrocławskich Targach Książki Naukowej, Krajowych Targach Książki Akademickiej „Atena”, Targach Książki w Krakowie, kiermaszu książek w SGH. Wysoki poziom merytoryczny i edytorski naszych wydawnictw znalazł odzwierciedlenie w licznych nagrodach ministra nauki i szkolnictwa wyższego.